Potęga facylitacji i strategia

Kiedy klienci proszą mnie o facylitowanie planowania strategicznego, zawsze na wstępie zaznaczam, jakie są moje trzy złote reguły:

  1. Pozycjonowanie i przewaga konkurencyjna są zbyt statyczne. Plan strategiczny powinien być żywym i nieustannie ewoluującym dokumentem.
  2. Nie ma miejsca na tak zwaną mentalność niedostatku podczas planowania strategicznego. Trzeba przestawić się na mentalność obfitości i chęć rozwiązywania problemów.
  3. Aby pielęgnować mentalność obfitości oraz utrzymać nasz plan żywym, wręcz oddychającym dokumentem, musimy skupić się na procesie. Trzeba nie tylko zmienić to, co organizacja robi. Trzeba zmienić to, jak organizacja myśli.

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym rozdziałem książki „Potęga facylitacji”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *